Spar altid 20-40% i forhold til mærkeværkstederne

Sådan er vi op til 40% billigere end mærkeværkstederne

Vi bliver af og til spurgt, hvordan vi kan være så billige samtidig med, vi har så høj kvalitet og mange serviceydelser. Nogle tøver endda med at prøve os, for hvad har vi mon skåret væk for at få prisen ned?

Herunder har vi derfor beskrevet hvordan vi kan kombinere høj service og kvalitet med lave priser, som er helt op til 40% under mærkeværkstedernes.

Vi har nogle enkelte forudsætninger, som skal overholdes, før vi giver sikkerhed for den nævnte besparelse, men det kan du også kan læse meget mere om her på siden. 

Der er meget vigtigt for os at forklaringen giver mening for vores kunder, derfor har vi nedenfor beskrevet de elementer, som vi tror er allermest vigtige for dig.

Få tilbud fra Skorstensgaard

Sådan opnår du den højeste besparelse!

Vi vil gerne give dig de bedste forudsætninger for at spare så meget som muligt på din værkstedsregning. Derfor bør du starte med at indhente et skriftligt udspecificeret tilbud fra dit mærkeværksted.

Når du bestiller tid eller for et tilbud hos os, kan du matche vores tilbud op mod mærkeværkstederne således at du kan se pris forskellen som er helt op til 40% billigere end mærkeværkstederne. 

Sikker besparelse på minimum 20%!

Hvis det viser sig at vi i nogle tilfælde ikke er 20% billigere i forhold til mærkeværkstederne, så ændre vi vores tilbud således at vi er minimum 20% billigere end mærkeværkstederne.

På den måde garantere vi, at du altid for et tilbud som er 20% billigere end mærkeværkstederne hvis du blot kommer med et tilbud fra mærkeværkstederne af som vi kan matche.  

Det er sikker besparelse til dig! 

Et mærkeværksted er en forhandler som både sælger nye bilen inden for et eller bestemte mærker med tilhørende autoriserede værksted tilknyttet. 

Få gratis tilbud fra Skorstensgaard

Hvis du ikke selv indhenter et tilbud fra dit mærkeværksted, kan vi ikke 100% garantere op til 40% besparelse, da vi ikke kender alle de danske mærkeværksteders præcise prissætninger, kampagner, rabatstrukturer i lokale områder, eller hvis der er eksempelvis er ”priskrig”. 

Men vores undersøgelser som vi foretager 1 gang om året, viser, at vi holder vores priskoncept over den brede kam, men der kan være situationer, hvor vi skal benytte os af vores ”sikker besparelse på 20%” for at være billigst, og det gøre vi med glæde.   

Nedenstående forhold SKAL være opfyldt, før der gives prisgaranti i forhold til mærkeværkstederne:

Da der er meget store prisforskellige pr. landsdel, er det en forudsætning, at de tilbud vi sammenligner med, kommer fra samme by/område. Dvs. at et tilbud fra en af vores Aarhus afdelinger ikke kan sammenlignes med et tilbud fra en mærkeforhandler i f.eks. Skanderborg, Ebeltoft m.v.   

Tilbuddet skal desuden:

  • laves med mærkeværkstedets normale priser
  • inkludere originale reservedele til bruttopris
  • indeholde 100% det samme
Få tilbud på autoreparation eller service

Nedenstående produkter er ikke omfattet af op til 40% besparelse, men vi bestræber os på stadig at være konkurrencedygtige på prisen.

  • Dæk og fælge
  • Elektroniske komponenter
  • Reservedele som kun kan købes originalt
  • Internetportaler som udbyder værkstedsarbejder som ikke har et fysisk værksted. 

Vi tjener på mængden og ikke på den enkelte!

Vores strategi har helt fra starten været en meget tydelig differentiering i forhold til alle andre i branchen, som tager en højere timepris end os.

Vi har et setup, hvor vi sænker prisen på vores ydelser i forhold til mærkeværkstederne, for på den måde at øge mængden af kunder, som gerne vil have lavet bil til en god pris, og med denne mængde holder vi fortsat en høj omsætning.

Helt konkret vil det sige at, hvor andre værksteder måske skal have 10 biler ind på værkstedet om dagen, har vi 13-14 biler på værkstedet om dagen for at nå den samme omsætning. 

Vores omkostninger er tilpasset til vores koncept, som bygger på gode kvalitets materialer i vores venterum og ensartet struktur.  

Effektivt autoværksted giver bedre arbejdsflow

For at vi kan betjene flere biler på værkstedet med det samme antal ansatte, har vi optimeret alle processer, så vores mekanikere er arbejder mere effektivt og struktureret. Alle vores kontor personale kommer løbende på intern uddannelse i vores koncept og de metoder som vi finder mest rigtige for at opnå et effektiv værksted.    

Det er ikke fordi vores mekanikere arbejder hurtigere på bilerne. De arbejder bare smartere.

Det vil sige, at vi begynder rigtigt på bilerne, så vi f.eks. kun skal hæve og sænke liften færre gange, når vi har bilen til service. Hver gang vi skal hæve/sænke en bil tager det ca. 3-5 minutter. Det bliver hurtigt til meget spildtid med mange mekanikere. 
  
Vi har beskrevet rutiner, når der er ekstra arbejde på bilen, så mekanikeren ikke har spildtid ved at bestille/vente på ekstra reservedele til bilen eller skal vente på godkendelse fra kunden på ekstra arbejde.

Uden spildtid har vi samlet set en højere effektivitet og et bedre flow på værkstedet i alle Skorstensgaard afdelinger. 

Få gratis tilbud her

Intet fordyrende reservedelslager hos Skorstensgaard

På Skorstensgaards værksteder har vi ”sparet” lagerfunktionen væk. Funktionen er blot et fordyrende led, der koster unødige ressourcer og unødvendige lagerbinder. 

Vi får leveret reservedele adskillige gange dagligt, og disse dele bliver stillet på aftalte steder ud fra et nummersystem. På den måde kan vores mekanikere nemt selv finde og tage den rigtige kasse med f.eks. bremseskiver, bremseklodser eller dele, der skal bruges til serviceeftersyn på en bil. De ligger derfor allerede klar, og mekanikeren skal ikke stå og vente på en lagermand. Dette øger effektiviteten betragteligt og sparer lagerbemandingen væk.

Vi kører efter JUST IN TIME princippet helt ud til fingerspidserne. 

Derfor har vi kun de dele på lager, som er 100% nødvendige, og for vores vedkommende er ”solgt” på forhånd. Det vil sige, færre kvadratmeter lokaler, som vi skal leje, og ingen lagerbinding som skal forrentes og ingen lagermand som skal have løn. 

Alt dette er med til at give en lavere værkstedsregning til dig.

Få et tilbud fra Skorstensgaard

Nøjsomhed og eftertanke

Vi har fra begyndelsen lagt stor vægt på, at vores konceptværksteder skal være præsentable og kvalitetsfulde både for vores medarbejdere men også for dig. Derfor har vi også pæne ventelokaler og indskrivninger som udstråler den samme kvalitet din bil møder på værkstedet. 

Men hos Skorstensgaard har vi stor tanke på at begrænse omkostningerne unødige steder. Vi er ikke nødvendigvis placeret i første parket i helt nye bilhuse på byens store indfaldsveje. Ej heller har vi høje glasfacader og udstillinger eller kunst i venterummet.

Vi køber vores møbler i Ikea, Idemøbler som er billige men giver et flot moderne udtryk, som ikke er prangende.  

Vi har fokus på stordrift og nøjsommelighed så danskere kan få en kvalitetssikker bilreparation til en lav pris.

Færre værkførere giver færre omkostninger på kontoret

Vores struktur på værkførerkontoret er meget enkel. Ordre-, tilbuds- og bookingsystem er lavet, så det er hurtigt og enkelt at udarbejde tilbud og booke ordrer ind.

Vi er ikke forpligtet til at efterleve et hav af standarder fra eksterne partnere, eller et kompliceret garanti-, lager- og kulancesystem, som kræver ekstra bemanding at håndtere. Vi tager ansvar og beslutninger omkring kulance og reklamationssager lokalt og med det samme, så der ikke bruges tid på unødig håndtering heraf. 

Skorstensgaard fokuserer kun på det, som giver værdi for vores kunder.

Glemt adgangskode?