Spar altid 20-40% på din værkstedsregning

Om Skorstensgaard

Skorstensgaard er en af landets førende, frie autoværkstedskæder. Siden 2009 har vi serviceret flere end 108.000 danske personbiler, og 9 ud af 10 af vores kunder siger, at de vil anbefale os til andre. Hos os bevarer du din fabriksgaranti, da vi yder samme høje serviceniveau som mærkeværkstederne. Vi gør det bare til tyske værkstedspriser.


Virksomheden er startet i 2009 af brødrene Martin & Anders Skorstensgaard, som altid har arbejdet med drift af værksted, både selvstændigt og som driftsansvarlige på mærkeværksteder. Deres innovative tilgang til processer, deres markedsforståelse samt deres fokus på kundernes behov er nøglen til virksomhedens succes. 


Skorstensgaard blev i efteråret 2014 nomineret til Entrepreneur of the Year samt kåret som Gazellevirksomhed af Børsen. Det er vi både stolte og ydmyge over. Det forpligter, men giver også blod på tanden, og vi går fortsat energisk til opgaven med endnu flere nye visioner og mål for fremtiden.


"Vi vil være Danmarks mest attraktive værkstedskæde"

CEO, Anders Skorstensgaard

Tyske værkstedspriser


Skorstensgaard er en dansk værkstedskæde med et helt unikt priskoncept. Vores priser kalder vi ”tyske værkstedspriser”, fordi de er ligeså lave som på tyske værksteder. Faktisk har hver 10. kunde hos Skorstensgaard tidligere kørt over grænsen for at få deres bil serviceret. Turen derned sparer de nu og kommer til os i stedet. Det har skabt danske arbejdspladser hos os, og det er vi stolte af.


Tyske værkstedspriser betyder, at du ALTID sparer 20-40% på din værkstedsregning i forhold til det autoriserede mærkeværksted - uanset hvilken bil du har og uanset hvad du får lavet. Det garanterer vi! For når vi skriver ”tyske værkstedspriser”, så mener vi det faktisk. Kommer du med et skriftligt udspecificeret tilbud fra et autoriseret mærkeværksted i Tyskland, så matcher vi prisen*.


* gælder ikke ved montering af ekstraudstyr

"Vi kan li' at gøre mere end kunden forventer, og vi gør det med præcision, til den aftalte tid og den laveste pris, og den høje service vil man altid opleve uanset hvilken af vores afdelinger man besøger."


COO, Martin Skorstensgaard


Høj service, naturligvis!


Men selvom vi er billige går vi IKKE på kompromis med kundeservice. Ja det kan næsten lyde som en kliché, men ikke desto mindre gennemsyrer høj service vores værksteder. Kunden er vores vigtigste omdrejningspunkt. Vores medarbejdere er nøje udvalgt netop med dén evne i tankerne, uanset om man møder vore indskrivere, mekanikere eller lagerfolk.




Nem og enkelt 


Det skal være let at være kunde hos Skorstensgaard. Vi tænker konstant på kunden og på hvordan vi gør det lettest for denne.


Vi tilbyder flere måder at kontakte os på, alt efter hvad der passer bedst ind i kundens hverdag. Man kan booke service og modtage tilbud via vores hjemmeside, på mail eller kontakte os pr tlf., så hjælper vi.


Vi sender altid, og vi mener ALTID, et overslag over hvad det koster at få bilen serviceret og afventer altid kundens accept inden vi går i gang. Derudover gennemgår vi hver gang fakturaen efter endt arbejde, så der ingen tvivl hersker. Gennemsigtighed og tillid er en vigtig faktor for os.


Kvalitet og effektivitet i førersædet


Kvalitet og effektivitet er nøgleord for os. Uden dem kunne vi ikke opretholde den høje tilgang af kunder vi har, ej heller sikre den laveste pris i værkstedsbranchen. Vi er omkostningsbevidste og har hele tiden et øje på optimering af vore processer. Det kommer både os og vore kunder til gode.


Vi stræber efter et højt niveau af professionalisme, og sikrer os at vores uddannede mekanikere konstant er opdateret med den nyeste viden og kvalifikationer inden for reparation af alle bilmærker. Vi har det bedste udstyr og værktøjer, ikke kun for bilernes skyld men også for at sikre gode arbejdsforhold for vore ansatte.


Vi er underlagt kontrol af FDM, som flere gange årligt uanmeldt vægter vores standard og rapporterer tilbage til os, derved sikrer vi os at kunden oplever det samme høje kvalitetsniveau uanset hvilket af vore værksteder der benyttes.

Skorstensgaards historie
  • 1977-1995

    Benzin i blodet


    Tvillingerne Anders og Martin Skorstensgaard elsker at få sorte fingre helt fra de er små. Hjemme i baghaven bliver alt med motor og hjul skilt ad, smurt, tunet, repareret og samlet igen (for det meste). Knallerter, motocross-maskiner, motorcykler, biler, go-karts, ATV’er og meget andet. Der findes ikke den motor, brødrene ikke selv har haft fingrene dybt begravet i.

  • 1996-2003

    To viljer, én kurs


    Anders og Martin åbner hobbyværkstedet AM Auto i 1996, mens de er under uddannelse som mekanikere. Da de er udlært, går de straks videre og uddanner sig som produktionsteknologer med speciale i virksomhedsdrift. Brødrene bliver begge ansat på mærkeværksteder, hvor de hurtigt avancerer til ledende stillinger.

  • 2005-2009

    På toppen af stigen, men ...


    Anders og Martin sidder nu i chefstillinger hos hhv. BMW’s og Mercedes’ mærkeværksteder. Men deres ambitioner rækker videre, og de begynder at drøfte muligheden for at kombinere virkelig god kvalitet og høj service med lavere værkstedspriser. Nøglen skal være optimering af driften og styr på omkostningerne.

  • 2009

    Det første skridt tages


    Efter sommeren 2009 åbner brødrene et nyt værksted, der i begyndelsen har til formål at servicere leasingselskabet ALD’s bilpark. Nu er de i gang, og tankerne om at tilbyde et kvalitetsværksted med lave priser til alle danske bilejere vokser sig stærkere. Imens godkendes værkstedet af Bosch Car Service.

  • 2010

    Afdelingen i Kolding åbner


    Nu åbner værkstedet i Kolding, og dermed bliver Skorstensgaard-konceptet for første gang tilgængeligt for alle. Det 750 m2 store værksted med kundemodtagelse og venterum tilbyder høj kvalitet til tyske værkstedspriser, og dét er noget, danske bilejere kan forstå. Rygtet spredes, og kunderne strømmer til.

  • 2011

    Learning by doing


    Skorstensgaard vokser kraftigt, og de to brødre får brug for alt det, de har lært om virksomhedsdrift. Væksten giver udfordringer undervejs, men med vanligt gåpåmod og i fuldt firspring tackler Anders og Martin det hele. Successen kan måles i regnskabet, der viser en omsætning på hele 11 mio. i Kolding-afdelingens første leveår.

  • 2012

    Første base i København


    Som medlem af Bosch-netværket får Skorstensgaard nye muligheder. Bl.a. bliver der skabt kontakt til Autohouse i Ballerup, som Skorstensgaard køber 50% af og gør til kædens første værksted vest for Storebælt. 

  • 2013

    Helt på egne ben


    Skorstensgaard vælger at stoppe samarbejdet med ALD og flytter værkstedet til en ny og mere synlig lokation i Fredericia.

  • 2014

    Hædres for vækst og entreprenørskab


    Kædens fjerde værksted åbner i Odense i januar. Værkstedet holder mindre end et år, hvorefter kundetilstrømningen gør det nødvendigt at flytte til en større bygning. 2014 er samtidig året, hvor Skorstensgaard modtager en Børsen Gazelle og nomineres til Entrepreneur of the Year.

  • 2015

    Fem afdelinger senere ...


    Der er også fart på i Kolding. For at kunne rumme administrationen og samtidig servicere de mange kunder i området opføres et helt nyt og moderne værksted på 1.000 m2 i Bramdrupdam. Og ikke længe efter åbner en ny afdeling i Aarhus. Tempoet er højere end nogensinde, og der er planer om mange flere Skorstensgaard-værksteder rundt omkring i Danmark.

  • 2016

    Skorstensgaard åbner sin 6. afdeling


    2016 er året hvor vi byder velkommen til Tommy Nordahn som partner i Skorstensgaard Vejle. Afdelingen åbnede pr. 1 september i Vejle syd, og er allerede fra dag 1 i fuld sving med, at servicere både gamle og nye kunder fra området.

    Samme år kan vi med stolthed præsentere at 2 af vores værksteder er blevet Eurogarant certificeret indenfor reparation af skader. Vi forventer at flere afdelinger tilslutter sig Kolding og Frederica i den kommende fremtid.

  • Nov. 2016

    Årets værksted 2016


    Skorstensgaard vinder titlen som årets værksted 2016, ved et flot anlagt award show i cirkusbygningen i København.

    Martin modtager stolt og taknemmelig prisen foran repræsentanter fra hele den danske autobranche

  • Marts 2017

    Skorstensgaard åbner sin 7. afdeling


    I marts byder vi velkommen til endnu en afdeling, placeret i Esbjerg SV. Her er Mikkel Ravn Larsen sat i spidsen som partner i Skorstensgaard Esbjerg.

    Allerede fra første dag er der fuld fart på og der serviceres nye kunder, såvel som gamle fra hele området.