OP TIL 40% BILLIGERE END MÆRKEVÆRKSTEDERNE

Vilkår og betingelser hos Skorstensgaard Danmark

Vi har i det følgende beskrevet Skorstengaard Danmarks generelle vilkår og betingelser, som vi opfordrer alle kunder til at gennemgå forud for bestilling af en ordre eller foretagelse af et køb hos Skorstensgaard Danmark. 

Vi henholder os til enhver tid til nærværende vilkår og betingelser, som gælder for alle bestillinger og køb hos Skorstensgaard, medmindre vi udtrykkeligt har indgået anden aftale med dig, der fraviger fra disse vilkår. Nærværende vilkår og betingelser gælder for Skorstensgaard Danmark A/S (”Skorstensgaard Danmark”, ”vi”, ”vores” eller ”os”), CVR-nr. 32290264, og for alle datterselskaber og autoværksteder, der ejes af Skorstensgaard Danmark. 

Kontaktoplysninger til Skorstensgaard Danmark: 

Skorstensgaard Danmark
Trianglen 13, 6000 Kolding
Cvr nr.: 32290264
Telefonnr.: 72161753
E-mail: marketing@skorstensgaard.dk
Website: https://skorstensgaard.dk

Du kan se den fulde liste over Skorstengaard Danmarks autoværksteder, der er omfattet af nærværende vilkår og betingelser, ved at klikke på punktet ”Afdelinger” på denne hjemmesides menu. Listen opdateres løbende. 
 

Betalingsbetingelser hos Skorstensgaard

Når du har din bil til service eller reparation på et af Skorstensgaards værksteder, så foregår betalingen kontant ved afhentning af bilen.

Vi modtager Dankort, MasterCard, Maestro, Visa og Visa elektron.

Vi opkræver gebyrer som følger:

Dankort, Mastercard, Maestro, Visa, Visa electron og øvrige danske debetkort0%
Danske Firmakort Visa/Mastercard0,9%
EU Firmakort Visa/Mastercard2,5%
Non EU Debitkort Visa/Mastercard2,5%
Non EU kreditkort Visa/Mastercard2,5%
Non EU Firmakort Visa/Mastercard2,5%
Gebyrerne er et pålæg fra bankerne, og ikke noget som Skorstensgaard kan ændre på.

Det er selvfølgelig også muligt at betale med MobilePay, men af hensyn til vores medarbejderes sikkerhed, tager vi helst ikke imod kontanter.

Garanti hos Skorstensgaard

Skorstensgaard giver altid 3 års garanti på reservedele, som er udskiftet på et af vores værksteder.
Det gælder alle reservedele, som er købt og monteret hos Skorstensgaard.

Benyttelse af 100% fabriksgaranti

For at benytte dig af vores koncept ”100% fabriksgaranti, ellers betaler vi”, er det en betingelse, at importøren afviser en garantisag på grundlag af et arbejde, som er udført hos Skorstensgaard.

For at gøre brug af Skorstensgaards dækning, skal garantiarbejdet, efter afvisning af garantisag hos importøren, udføres på et af Skorstensgaards egne værksteder.

Det vil sige at Skorstensgaard betaler ikke for garantiarbejde udført på andre værksteder eller garantiarbejde opstået som følge af arbejde udført på andre værksteder.

Kulance hos Skorstensgaard

Skorstensgaard kan ikke holdes ansvarlig for manglende kulancedækninger, hvis der opstår fejl på din bil efter fabriksgarantien er udløbet, og bilen er blevet serviceret hos Skorstensgaard. 

Kulancen er et tilbud som nogle autoriserede værksteder giver på specifikke fejl på nyere biler, som er uden for fabriksgarantien. 

Lakgaranti/karosserikontrol

Garanti på bilens lakering følger udelukkende det mærkeværksted bilen kommer fra. Skorstensgaards fabriksgaranti omfatter ikke lakgaranti eller karosserikontrol. Du skal derfor huske at få din billak kontrolleret på dens oprindelige værksted 1 gang årligt, indtil garantien udløber, ellers bortfalder din garanti på lak.

Reklamationsbetingelser

Har du en reklamation på en reservedel der er udskiftet hos Skorstensgaard, er det vigtigt at du henvender dig hurtigst muligt og helst indenfor 24 timer, på et af vores værksteder.

Grunden til dette er, at fortsat kørsel med en defekt del kan forårsage yderligere skader på bil og motor.

Husk derfor at henvende dig til os med det samme du opdager en fejl.

Rabatter hos Skorstensgaard

Hos Skorstensgaard har vi ofte forskellige specialrabatter, som f.eks. pensionistrabat.
Disse specialrabatter kan ikke kombineres med andre rabatter.

Kort sagt kan man kun få rabatten et sted fra.

Eksempel: gives der op til 40% rabat på service som fremgår af fakturaen, kan man ikke samtidig med få 15% pensionistrabat, men på alt ekstra arbejde i forbindelse med reparationen, f.eks. udskiftning af bremser, får en pensionist 15% rabat på dette.  

Tyske værkstedspriser

Vores tyske værkstedspriser er baseret på undersøgelser af autoriserede tyske værksteders priser på de mest gængse reparationer og servicepriser. Derfor matcher vi altid et skriftligt udspecificeret tilbud fra et tysk autoriseret mærkeværksted, med brug af originale reservedele på enhver reparation.

Der ydes ikke prismatch eller prisgaranti på montering af ekstraudstyr og ej heller på dæk, fælge og montering og udskiftning af hjul.

Prismatch hos Skorstensgaard

Vi matcher altid ethvert udspecificeret skriftligt tilbud fra et dansk frit værksted, så længe værkstedet er tilknyttet en kæde som f.eks. Automester, Din bil partner, Bosch car service. 

20% SIKKER BESPARELSE! 

For at sikre dig som kunde de bedste priser, har vi vores 20% sikker besparelse koncept. Kommer du med et tilbud fra et mærkeværksted, så trækker vi minimum 20% fra tilbuddet så længe du overholder følgende:

  • Tilbuddet fra mærkeværkstedet skal være i samme by som du skal have fortaget reparationen i.
  • Tilbuddet skal være til brutto pris og indeholde originale reservedele.
  • Det skal være fra en forhandler som både har bilsalg og værksted tilknyttet.

Op til 40% billigere end mærkeværkstederne

Vi laver løbende prisundersøgelser, som viser at vi er op til 40% billigere end mærkeværkstederne. Vi kan ikke tjekke alle priser og bilmærker i alle byer, derfor kan der være situationer hvor mærkeværkstederne er billigere end os, hvis der er lokal priskrig. I de tilfælde kan du benytte dig af vores 20% sikker besparelse som nævnt ovenfor eller under vores kundefordele. 

Følgende skal være overholdt:

  • Tilbuddet fra mærkeværkstedet skal være i samme by som du skal have fortaget reparationen i.
  • Tilbuddet skal være til brutto pris og indeholde originale reservedele.
  • Det skal være fra en forhandler som både har bilsalg og værksted tilknyttet.
Skorstensgaard er ikke op til 40% billigere end mærkeværkstederne på montering af ekstraudstyr og ej heller på dæk, fælge og montering og udskiftning af hjul.

Behandling af persondata

Det er nødvendigt for Skorstensgaard at indsamle og behandle persondata om kunderne i forbindelse med vores ydelser, herunder f.eks. af hensyn til opfyldelsen og den løbende administration af vores aftale med kunden, opfyldelse af lovkrav, som Skorstensgaard er underlagt, eller når vi på anden vis har en legitim interesse i at behandle kundernes persondata. 

De persondata, vi behandler, kan inkludere f.eks. navn(e), adresse, e-mail og telefonnummer på kunderne samt betalings- og faktureringsoplysninger. 

Vi har implementeret tekniske og organisatoriske foranstaltninger til at sikre, at kundernes persondata bliver beskyttet mod uautoriseret adgang, videregivelse og andet misbrug. Vi sletter persondata hurtigst muligt efter, at vores levering af de aftalte ydelser er afsluttet, medmindre det er nødvendigt for os at gemme oplysningerne i en længere periode. Det kan f.eks. være tilfældet hvis vi er underlagt en retlig forpligtelse til at gemme oplysningerne, herunder i henhold til reglerne i bogføringsloven, eller hvis vi vurderer, at det er nødvendigt at gemme personoplysningerne i en længere periode for, at et eventuelt retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares.

For nærmere information om vores behandling af persondata, herunder hvor persondata opbevares og hvordan vi beskytter persondata, henviser vi til vores persondatapolitik, som er tilgængelig på Skorstengaards hjemmeside her: https://skorstensgaard.dk.

I persondatapolitikken er det også beskrevet, hvordan Skorstensgaards hjemmeside anvender cookies.

Hvordan håndterer vi en klage fra en kunde?

Når vi modtager en klage fra en kunde, tilstræber vi at kontakte kunden inden for 24 timer. Det er vores 100% klare holdning at finde en god løsning med kunden, hvor Skorstensgaard altid tager ansvar for vores ydelser og reparationer. Klagen skal sendes til den lokale afdeling eller til hovedkontoret på driftssupport@skorstensgaard.dk

Klagevejledning

Som forbruger kan du klage til Ankenævn for biler, Lautrupvang 2, 2750 Ballerup eller via nævnets hjemmeside, over køb og reparation af biler. Derudover kan forbrugere klage til forbrugerklagenævnet, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby eller via nævnets hjemmeside: forbrug.dk over køb af udstyr eller tilbehør til biler.

Version og opdatering

Nærværende vilkår og betingelser er senest ændret den: 18. juni 2019

Glemt adgangskode?