Skorstensgaard er dit autoværksted til service & bilreparation

 

Intern kvalitetschef

Kvalitet betyder meget hos Skorstensgaard. Vi sætter en stor ære i at bilejeren har en sund og sikker bil at køre i. Derfor står kvalitet højt på agendaen og vi har igangsat flere interne tiltag der understøtter og udbygger vores kvalitet.

 

 

Michael Dahl er koncernens kvalitetschef med et overordnet ansvar for kvaliteten hos Skorstensgaard. Michaels primære opgave er, at udføre kvalitetskontrol af bilerne på værkstedet, mens de endnu ikke er returneret til kunderne. Under kontrollen samles alle mekanikere til genemgang af, hvad der er gået godt og hvad der kan forbedres. Det er med til, at skabe forståelse af, at kvalitet betyder meget hos skorstensgaard samt, at man som medarbejder skal være seriøs om kvalitet og tage ansvar for det. Det løfter kvaliteten og vores strategi omkring 0 – fejl produktion.

Vi ved godt, at vi ikke er 100% fejlfri, det vil være utopi at tro, når vi servicere mere end 100.000 biler årligt. Men når fejl sker, og kunden kontakter os, garanterer vi, at der er kontakt mellem kunde og kvalitetschef indenfor 24 timer således, at problemet kan løses hurtigt og effektivt.

I nogle tilfælde kører vi ud og ser på bilen, sammen med kunden for, at sætte os i jeres sted og sikre, at ret skal være ret. Har vi fejlet tager vi 100% ansvar og retter fejlen eller kompenserer herfor. Vores kunder skal blot kontakte vores kvalitetschef, så vi for mulighed for, at rette fejlen og komme i dialog.

 

0-fejl strategi

Hos Skorstensgaard har vi en målsætning om, at opretholde 0 fejl på værkstedsreparationer. Det er simpelthen en del af vores virksomhedsstrategi. I vores jagt på 0-fejl har vi iværksat en række tiltag, der sikrer og dokumenterer kvaliteten af de udførte reparationer på vores værksteder:

  • Intern 2 faktor-kontrol ved gennemgang af service
  • Teknologisk Institut kvalitetskontrol 
  • Kundetilfredshedsundersøgelse

 

Intern 2-faktor kontrol

Hver eneste gang, vi har en bil på liften i en af vores afdelinger, så gennemgår og registrerer mekanikeren et nøje tilrettelagt forløb..Under service forløbet noterer mekanikeren de fejl og mangler, der bør udbedres, og herefter deltager værkføreren sammen med mekanikeren i en gennemgang af bilen for de ting, mekanikeren har påtalt. Det betyder, at der altid er en 2. person, der kontrollerer mekanikerens gennemgang og dermed dobbelttjekker, at intet er overset eller fejlvurderet.

  

8,8 ud af 10 er tilfredse med kvaliteten hos Skorstensgaard

Efter hvert endt besøg på et af vores værksteder modtager du en mail, hvor du kan vælge at svare på vores tilfredshedsundersøgelse. Vi modtager over 3000 besvarelser i kvartalet, og et af spørgsmålene går på, hvor tilfreds, du er med kvaliteten af det udførte arbejde. Her får vi en score på 8,8 ud af 10 mulige for vores kvalitetsniveau.