29. september 2022

Repair2Care, der udfører flere typer indvendige og udvendige kosmetiske behandlinger på biler, som er kommet til skade, er det første autoværksted i Danmark, der udelukkende arbejder efter den revolutionerende SMART Repair-teknik og metode. Skorstensgaard har fået eneretten til at anvende Repair2Care’s specialudstyr i Danmark.

Er det muligt at male bilbranchen grøn? Svaret er: nej – og ja. Det er muligt at male nogle dele af bilbranchen grøn. Selvom vi befinder os i en branche, hvor vi nok aldrig bliver noget i nærheden af 100 % miljøvenlige, så findes der stadig mange områder, hvor det er muligt at bære sig mere bæredygtigt ad. Et af disse områder er interiør- og eksteriørreparationer af små og mellemstore, kosmetiske bilskader – sagt på godt dansk: reparationer af beskadigede reservedele, som kan ses med det blotte øje indeni eller udenpå en bil. Det gælder blandt andet behandlinger af beskadigede alufælge, kofangere, forlygter, ridser i lakken, og meget mere, hvor traditionen har været den – og stadig er det mange steder, at man typisk skifter den beskadigede reservedel ud med et helt nyt. Det er hverken miljøvenligt eller rentabelt.

Hos Skorstensgaard har vi indgået samarbejde med den nye virksomhed Repair2Care, hvor vi har fået franchiseaftalen for SMART Repair-konceptet i Danmark. SMART Repair, der går ud på at håndtere mindre bilskader hurtigere, billigere og mere miljøvenligt, er en teknik baseret på genanvendelse, som også anvendes på værksteder uden for Danmark. Hos Skorstensgaard kan vi foretage spotlakering af din bil på værkstedet, så du kan få din bil tilbage inden for meget kort tid. Tidligere ville vi have sendt din bil til et eksternt værksted, hvor behandlingen inklusiv transporten ville have taget op til 3 dage eller mere, hvilket både er tidskrævende og dyrt. Nu kan vi klare det på blot 2-3 timer på vores værksted takket være SMART Repair-teknikken, som Repair2Care tilbyder. Det gavner din pengepung og din tidsplan – og især miljøet.

 

Drive-in koncept med fokus på genanvendelse af reservedele

Repair2Care, som også tæller internationale kunder, blev grundlagt i Jylland i 2020 med det formål at gøre bilreparationer grønnere og billigere. De har en målsætning om at være go-to inden for reparationer af kosmetiske bilskader, skabe besparelser for både bilejere og partnere såsom forsikringsselskaber samt gavne deres kunder med innovative services. For at understrege deres fokusområder har Repair2Care brugt farverne grøn og blå i deres logo, hvor det grønne symboliserer miljøvenlighed og genanvendelse, mens det blå symboliserer blue ocean og innovation.

- Vi er de dygtigste til at reparere kosmetiske bilskader. Vi sætter bilen i den stand, den var i, lige inden skaden skete og så tæt på originalen som muligt. Bilejerne skal tænke ”pyt, vi har Repair2Care”, når de for eksempel ødelægger kofangeren på parkeringspladsen. Vi vil gerne være top of mind inden for SMART Repair-teknikken, fortæller Claus Mørkøre Andersen, CCO i Repair2Care.

 

CO2-besparelser = miljøvenlighed og tidsbesparelse

Som Repair2Care selv siger det – reparation fremfor udskiftning fremmer en mere bæredygtig udvikling. Og den er vi helt med på hos Skorstensgaard. Med specialudstyret fra Repair2Care har vi både minimeret affaldet og sparet på transporten, hvilket sparer tid og medfører en hel del CO2-besparelser.

Derudover er on-site spotlakering, som foretages ved hjælp af en mobil, mini malerkabine, også med til at spare på CO2’en, da der nu ikke skal opvarmes en stor malerkabine. Dermed er der en betydelig gevinst for miljøet i det nye tiltag, og det vil i det store billede støtte op om regeringens målsætning om at reducere CO2-udslippet i Danmark med 70 % inden 2030.

 

Vi har kvalitet i førersædet

Både hos Skorstensgaard og hos Repair2Care har vi kvalitet i højsædet – eller i førersædet for at holde det helt inden for bilbranchens termer. Repair2Cares mekanikere udfører kvalitetsarbejde med 2 års garanti på alle reparationer, der i øvrigt foregår på en måde, så skaden næsten bliver usynlig.

Hos Skorstensgaard har vi et ekstraordinært fokus på kvalitet. Det er en del af vores fire værdier, som fungerer som ledestjerner i alle lag i koncernen i måden, vi udfører vores arbejde på. Vi vil gerne være endnu bedre til at sikre vores kunder kvalitetsreparationer og kan endda bryste os med, at vi er helt på niveau med mærkeværkstederne.

- Med 24 afdelinger fordelt over hele landet kan vi hjælpe til at udvikle og vækste Repair2Care i højt tempo. Der er stor synergieffekt for begge parter, og det bedste er, at kunderne fremover kun behøver at køre ét sted hen, uanset hvad der skal laves. Vi ser det som et kæmpe plus for både privatkunder, forsikringskunder og øvrige flådekunder, siger Anders Skorstensgaard om samarbejdet.

Repair2Care har p.t. til huse i vores Odense SV-afdeling, hvor de holder til som drive-in koncept. Konceptet vil i løbet af 2022 og 2023 blive rullet ud i en række andre Skorstensgaard-værksteder rundt omkring i landet. Vores mål med Repair2Care er at blive landsdækkende med over 20 værksteder geografisk fordelt i landet.

Besøg Repair2Care’s hjemmeside her.

 

Læs også:

https://skorstensgaard.dk/nyheder/skorstensgaard-reparerer-plastkofangere-til-gavn-for-miljoet

https://skorstensgaard.dk/reparationer/reparation-af-faelge

https://skorstensgaard.dk/reparationer/reparation-af-forlygte