Hvordan kan Skorstensgaard være så billige? Høj kvalitet og god service plejer sjældent at hænge sammen med en lavere pris. Men det gør det hos Skorstensgaard, og det er der mange årsager til.
Tusindvis af kunder kører ind til et af de mange Skorstensgaard-værksteder hver eneste uge – og af og til sker det, at vi bliver mødt med spørgsmål om, hvordan vi kan være så billige.For der er bred enighed blandt vores kunder om, at vi faktisk er billigere, samtidig med, at vi har succes med at bevare en høj kvalitet og en udsøgt god service.Det er nemlig ikke bare et smart markedsførings-trick, at vi reklamerer med, at vi matcher tyske værkstedspriser, ligesom det heller ikke bare er noget, som vi har grebet ud i luften, at vi er op til 40 procent billigere end mærkeværkstederne.Mange kunder skaber stor omsætningOg da Skorstensgaard samtidig hylder transparens og gennemsigtighed, så har værkstedskæden ikke svært ved at fortælle, hvordan det rent faktisk så er, at de kan være så billige, uden at der bliver gået på kompromis med kvalitet og service.
- Hos Skorstensgaard lever vi efter en overbevisning om, at vi hellere vil have mange kunder igennem vores værksteder - og en af måderne at få det til at lykkes, er ved at have lavere priser på vores ydelser, sammenlignet med vores konkurrenter, fortæller kædechef Michael Lauesen.
Med kædens prissætning lykkes det nemlig i at tiltrække endnu flere kunder - og helt simpelt betyder det så, at omsætningen stiger, fordi der er flere reparationer.
Eller sagt på godt jysk: Skorstengaard vil hellere have mange kunder, som der tjenes mindre på, i stedet for at have få kunder, som der kan tjenes meget på.
Effektivisering er et kodeordHele konstruktionen omkring Skorstensgaard-konceptet handler om struktur og effektivitet, og det går også igen på vores værksteder.
- Vi har haft stor succes med at effektivisere hele den proces, der går fra det øjeblik, hvor kunden kommer ind med bilen, til han eller hun igen står med bilnøgler, en flaske Skorstensgaard-vand samt et topklargjort køretøj uden udfordringer, fortæller kædechefen.
Skorstensgaard forenkler og optimerer de forskellige processer, så mekanikerne kan arbejde smartere, klogere og mere intensivt. Sammenlignet med mange af konkurrenterne lykkes Skorstensgaard simpelthen med at udføre flere opgaver per mekaniker.Reservedelslageret er sparet vækMan finder ikke et stort og forkromet reservedelslager hos Skorstensgaard, for det er sparet væk. I stedet får kæden leveret de nødvendige reservedele flere gange om dagen, og mekanikerne skal derfor ikke bruge dyrebar tid på at finde effekterne frem på et lager.
- På samme måde er vores systemer omkring booking, tilbud og ordrer lavet simpelt og struktureret, så det fungerer meget enkelt. Det betyder, at vi sparer penge i den administrative del af virksomheden.
Endelig er vores lokationer ikke indrettet med dyre designermøbler og kostbare klassikere, forklarer Michael Lauesen.
Hos Skorstensgaard er der både pænt, rent og ordentligt, og det enkelte værksted har gjort meget ud af, at kunderne og medarbejderne får en god oplevelse hver eneste dag. Men der står altså ikke PH på lamperne, Børge Mogensen på sofaen eller B&O på tv-skærmene.Få et tilbud fra dit nærmeste værksted her.