Få tilbud hurtigt

Vi reparerer alle bilmærker. Få et tilbud her, på blot 2 klik

Masser af fordele

Som fast kunde hos Skorstensgaard bliver du spækket med gode fordele

Lånebil

Mens vi ordner din bil, kan du låne vores. Vores kundebiler findes i mange størrelser.

Læs mere

Servicekort

Vent med at betale din værkstedsregning. Med servicekort har du muligheden for at udskyde betaling i op til 60 dage. Fuldstændig rente og gebyr frit.

Læs vilkår

100% fabriksgaranti

Ellers betaler vi!

Med Service efter Bogen garanterer vi reparation og service efter fabrikkens forskrifter

Læs vilkår

Gratis vejhjælp

24/7 i hele Danmark. Når du får lavet Service efter Bogen hos os har du gratis vejhjælp i hele DK

Læs vilkår

Gennemsigtighed

Vi går først igang når du har accepteret tilbuddet. Alle fakturaer gennemgår vi med dig og får det hele på skrift.

Læs mere

10% pensionistrabat

Er du fyldt 65 år? så får du 10% rabat på hele fakturaen. Kan ikke kombineres med andre tilbud, rabatter og kampagner

Læs vilkår

10% studierabat

Som studerende kan du få 10% rabat på din værkstedsregning. Kan ikke kombineres med Service 10+ samt andre rabatter eller tilbud.

Læs vilkår

Syn for Sagen

For at hjælpe til en bedre forståelse og indsigt i det værkstedsarbejde, vi udfører på din bil, tager vi billeder og video af de fejl og mangler, vi finder undervejs, mens din bil er på værksted.

Læs mere
Fronten på en sort Toyota Aygo.

Hvilken bilmodel ser du flest af i gadebilledet, når logoet er Toyota? Hvis vi skal svare ud fra vores værkstedsbillede, er det Toyota Aygo, som er et populært valg blandt danskere, der foretrækker at køre i mikrobiler. Men hvilke udfordringer kan Aygo-ejere stå over for, når det kommer til reparation og vedligeholdelse? I denne artikel dykker vi ned i behovet for service på Toyota Aygo – en robust, japansk mikrobil, der siden det første år, den kom på markedet, har erobret de danske veje og hjerter.

Skorstensgaard diagnosetekniker Frederik Christensen laver fejlsøgning på en bil.

Når du afleverer din bil på et autoværksted, er der mange specialister, der kigger på den. Mekanikere, pladesmede (også kaldet karosseriteknikere), værkførere og ikke mindst diagnoseteknikere. I denne artikel har vi givet plads til en af vores diagnoseteknikere – Frederik Christensen fra Skorstensgaard Esbjerg. Han fortæller, hvad en diagnosetekniker kan, og hvordan han bruger sine kompetencer inden for diagnosticering til at udbedre fejl på bilerne.

Skorstensgaard mekaniker laver service på bil

Når du har købt en ny bil, er det vigtigt at være opmærksom på fabriksgarantien. Der er nemlig en udbredt misforståelse blandt bilejerne om, at man er forpligtet til at bruge mærkeværksteder for at bevare fabriksgarantien. Denne opfattelse er ikke korrekt, da du sagtens kan vælge et frit værksted som Skorstensgaard og samtidig beholde fabriksgarantien. I denne artikel dykker vi ned i, hvad fabriksgaranti indebærer, og hvilke rettigheder du har som bilejer.

Fronten på en Peugeot 208

Kører man sig en tur på de danske veje i myldretiden, ser man et bredt udsnit af forskellige biler. Men der er alligevel en håndfuld bilmærker, som er danskernes foretrukne valg. Men når beløbet er betalt, og bilen taget i brug, hvilke værkstedsbehov kan man så egentlig forvente, at bilen vil få? Som en landsdækkende, fri værkstedskæde har vi stor erfaring med reparation og service af alle bilmodeller og -mærker. I denne artikel tager vi hul på værkstedsbehovet for Peugeot 208 – en af de bilmodeller, vi ser flest af, når logoet er Peugeot.

VW passat bil til udstilling

Både bilens pris, funktioner, design, brændstoføkonomi – og i de seneste år især også miljøøkonomi – samt meget andet spiller en rolle, når bilejerne går på udkig efter en ny bil. Her er der visse bilmærker og bilmodeller, der får pletskud hos de fleste bilejere, og tyske Volkswagen indtager titlen som dansk favorit. Vi har spurgt en af vores mekanikere, hvordan værkstedsbehovet ser ud for en af danskernes mest foretrukne VW-biler.